pon., 17.12.2018
18:30–19:45
Centrum Interpretacji Zabytku
wstęp 5 zł
Modna oferta i reklama
Opowiemy, jak asortyment warszawskich domów mody zmieniał się na przestrzeni lat oraz w jaki sposób go reklamowano. Przejrzymy anonsy prasowe i katalogi firmowe, przypomnimy też przedwojenne filmy.
Cykl Warszawskie domy mody
W 2018 roku mija 150 lat od założenia najsłynniejszego warszawskiego domu mody – firmy Bogusław Herse. Herse oraz jego konkurenci i następcy, magazyny sióstr Kuhnke, Thonnesa, Włodkowskiego, Koch, Zmigrydera czy Myszkorowskiego, przyczynili się znacząco do utrwalenia fenomenu eleganckiej warszawianki. Do tradycji warszawskiego domu mody nawiązywała Jadwiga Grabowska, twórczyni powojennej Mody Polskiej. Odwołują się do niej również współcześni projektanci.
Prowadząca: Agnieszka Dąbrowska jest historyczką sztuki, absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, kustoszką Działu Opracowania Zbiorów Muzeum Warszawy. Zajmuje się historią rzemiosła artystycznego i dziejami kultury materialnej, szczególnie kostiumologią. Autorka związanych z tymi dziedzinami wystaw i publikacji oraz książek o historii sztuki dla dzieci. Kuratorka Gabinetu Ubiorów, współkuratorka Gabinetu Suwenirów oraz Gabinetu Zegarów Warszawskich, stanowiących część wystawy głównej Muzeum Warszawy Rzeczy warszawskie.
Wydarzenie zostało objęte patronatem Europejskiego Roku Dziedzictwa Kulturowego 2018